Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-07, 14:22   #107
söderkisen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2020
Inlägg: 128
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Lustigt vad låg min hunger är på ätardagarna. När man fastar så är man hungrig och funderar på vad man ska äta nästa dag, men sen har jag känt mig väldigt nöjd redan efter lunch på ätardagen. Och då är det en helt normal frukost och normal lunch, inget binge-ätande.

Vet inte om den längre fastan gör att man blir mätt snabbare dagen efter eller om det mer är känslan av att få välja fritt vad man ska äta under en hel dag.
Dock äter jag mer kaloririk mat, vilket jag tror är bättre för VERKLIG mättnad än kalorisnål bukfylla. Denna teori har jag haft ett tag, då jag märkt att man kan äta tills magen står i 4 hörn och ändå vara hungrig under diet med lågkaloriföda. Problemet är att det är svårt att få utrymme för kalorität mat om man äter varje dag.

Intressant är det i alla fall.
Kör inte varannan dag men har generellt en tendens att hoppa över måltider. Upplever ofta liknande om jag varken ätit frukost eller lunch att jag nöjer mig med samma middag eller till och med mindre. Detta även när jag gått flera dagar med ett mål om dagen.

Gällande bättre mättnad av kalorität mat håller jag med dig till 100%.Man känner sig "nöjd, mätt och belåten" snarare än "full i magen".
söderkisen är inte uppkopplad   Svara med citat