Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-10, 10:49   #4
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Ska följas slaviskt!

Hade jag varit i din sits, hade jag varit galet sugen på att testa 1RM's! Du lär ha 500 kg i RAW-SL-totalen. Uppskattar du har (1RM's):
175 böj
115 bänk
220 mark
= 510 kg totalt. Då har du 10 kg till godo - om du vill räkna bänken med stopp och ej TNG (tävlingslikt).

Kör du alltid TNG i bänken? Lowbar i böjen? Är det från böjen armbågarna gnäller?
Du kör helt RAW? Inget bälte, handledslindor, knävärmare och inte ens lyftarskor? Vad ska du köpa först?

Varför bara tre styrketräningspass i veckan? Inte sugen på öka frekvensen? Edit. Menar inte att det ej räcker, mer om det är roligt att skrotlyfta - varför inte göra det fler dagar i veckan. Att gå från tre styrketräningspass i veckan till varje dag är en av de bästa sakerna jag gjort för min träning. Mest för jag kan dela upp volymen på fler dagar och inte bli så jädra sliten efter varje pass.

Haha jag tänkte precis redigera mitt inlägg och fråga detta! Om du (Lennix) varit aktiv i ungdomen, för du har blivit riktigt stark.

Tack för härlig feedback! Det värmer.

Det kanske låter kaxigt eller uppblåst men det är verkligen inte meningen.
Men det känns som de 1rm jag kan nå inte är speciellt höga ändå, jag väger trots allt runt 120kg. Känns bättre att tugga på mina 5or och kanske riva av en 3a på lite högre vikt för egoboost... jag kanske resonerar helt fel?

Jag har bara kört TnG i bänkpress, aldrig provat med stop på de tyngre vikterna. Jag är riktigt usel på bänkpress + att jag tränar själv så ingen som kan rädda mig om den inte går upp.. Bänken har jag större fokus på nu och lägger in lite bänk varje pass för att den skall komma upp i nivå.

Jag tror att min knäböj räknas som lowbar: se film:
[/QUOTE]

Armbågarna har gnällt i böjen innan, men jag har hittat snällare vinklar så det går mycket bättre nu. Nu bråkar dem bara i militärpressen.

jag tränar helt RAW, Inget bälte, handledslindor, knävärmare eller lyftarskor.
Skulle vilja köpa handledslindor men det fungerar utan så jag är snål.
Hade varit kul att testa lyftarskor också men även här fungerar det ju utan.
Får se om det blir lite lindor framöver.

3-4 pass i veckan är vad jag kan klämma in utan att sambon och dottern blir åtsidosatta


Citat:
Ursprungligen postat av Kålle Visa inlägg
Imponerande progress på 12 mån, minst sagt

Vad har du för aktivitetshistorik innan dessa 12 månader?
Tack!

För att svara er båda:
Min tidigare träningshistorik är inte speciellt stor.
Spelade fotboll från 11 års ålder men slutade när jag var 16. Har hjälpt sambon i stallet ibland på sin höjd. Sedan har jag till största del varit datornörd och spelat dator, har även ett stillasittande jobb.


Återigen tack för att ni tog er tid att skriva!

Senast redigerad av Lennix den 2017-08-10 klockan 10:56.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat