Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-01, 21:30   #1497
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Har sett att alla sammanfattar sina träningsår. Tänkte att jag skulle göra det samma. Inte så mycket att säga egentligen. Förutom ett par skador (inflammerad höftböjare och strulande knä) samt en befarad hjärnblödning, har det varit ett år som i stort sett gått på rutin.

Jag har hållt mig till högvolym på relativt lätta vikter i stort sett hela året. Först under den senaste månaden har jag blivit tillräckligt nyfiken på vad musklerna jag lyckats lägga på mig faktiskt kan uträtta. Tyngre träning har varit bra för mig, speciellt utan en hetsande progressionsplan som jag endast skadar mig på. Har helt enkelt begränsat mitt tillåtna repintervall till max 8 reps. Enkelt och effektivt för nybörjarökningarna.

Kosten är aldrig något jag behövt oroa mig över, eller ens tänka på. Legat på minst 250g protein per dag i stort sett hela året. Räcker gott och väl när man väger nånstans mellan 75-80kg. Utförde en ganska lyckad tonfisk/alkoholdiet i början av sommaren. Rekommenderas. Inte. Men inte helt katastrofalt heller till min stora förvåning.

Framförallt har träningen börjat betyda mindre och mindre för mig. Vilket är positivt. Resultaten blir inte sämre för att man inte tänker och lever träning 24 timmar om dygnet.

Tack till (utan inbördes ordning):

Mats "Mackan" Norström - För att du introducerade mig för styrketräning och hade tålamod med mina idiotiska nybörjarfrågor. För alla utmaningar, samt för vilken hängiven och motiverad träningskamrat du är.

Christoffer Åsberg - För alla kalla eftermiddagar som vi släpat oss till atletklubben. För alla mörka kvällar vi mött på väg upp ur källarhålet. För alla prestationer, för alla goda middagar, för skjuts och för husrum.

Viktor Roos - För all support, allt skönt snack, all hård träning och inte minst all shakerspons! Hade det inte varit för dig hade jag antagligen inte tränat i nuläget.

Faruk Zjajo - För lite mer SL i den annars gråa BB-vardagen. Frankphone, mkayyy?

Torbjörn Bohman - För alla skratt, danser och lekar! Men också för all dedikation, diciplin och för att du överhuvudtaget orkar med mina högvolymsscheman!

Fredrik "Fredda" Eriksson - För spons, uppmuntrande ord, för utlånande av källarnyckel och för en intressant inblick i fitnessverige!


Hoppas ni alla får ett riktigt bra träningsår och att ni trivs med er själva! Har jag glömt någon får vederbörande skälla på mig. Jag har en distinkt känsla av att någon är utelämnad...
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat