Ämne: Arogéns resa
Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-01, 15:57   #1
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Arogéns resa

Tja allihopa!

Här hade jag tänkt samla min träningsjournal. Lite bakgrundsfakta;
Den 24e Februari 2011 vägde jag 110kg och var 174cm lång. Big Brother började på tv och jag kände att jag ville se ut som någon av deltagarna, men fan, jag är för stor. Jag rörde på mig två gånger i veckan via fotbollsträningar, men ingenting mer. Från den dagen bestämde jag mig för att gå ned i vikt på riktigt, efter ett par tama försök tidigare. På 5 månader tappade jag 40kg. Kosten var uppbyggd på tonfisksallad 2 gånger per dag, men en vanlig frukost med fil, müsli och mackor unnade jag mig. Till de sprang jag 5-7mil i veckan. Då gick det fort! Men Det var inte riktigt bra för kroppen, som tog en hel del stryk. Nu, två och ett halvt år senare, väger jag 62kg. Tränar sex dagr i veckan och har ett mål att börja tävla i Athletic Fitness i framtiden. Skall därmed bulka upp mig ungefär 10-12kg, för att sedan deffa bort den del som kanske behövs. Det var ett tag sedan jag mätte mitt kroppsfett, men senast (i maj tror jag) låg jag på 5,1% och jag tror jag har något liknande nu.
Jag tränar styrketräning fem dagar i veckan, ett löppass och går promenad en timme dagligen. För att utvecklingen skall bli enklare att följa skriver jag upp en del PB:n jag har just nu:

Knäböj: 102,5kg, (2 reps)
Marklyft: 105kg (2r eps)
Militärpress: 42.5kg (2 reps)
Bänkpress: 70kg (2 reps)
Plankan: 11.32 min

Som sagt är dagens vikt på 62kg till 174cm. Bulken, som jag försökt med ett tag, kommer att handla om 3000kcal/dagligen till en början. Vissa dagar lägre, för att kunna ösa lite extra under helgerna, vilket jag gillar. Hoppas ni vill följa min resa och hjälpa mig på vägen!
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat