Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-21, 19:49   #34
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
21/3-18
Skidor Skate


Idag var jag ute på lite äventyr, provade nämligen att åka en förbindelse mellan ängarna och stadsliden (ängarna är bara ett skidspår på vintern, ej löpspår alltså)

Den delen som förbinder de bägge spåren är en lång och ganska brant backe som går upp bakom en slalombacke.
Jag hade inte åkt så lång tid innan jag kom till den här branta backen så var knappast uppvärmd.
Stannade 2/3 upp och pustade ut en stund för ville inte dra på mig mjölksyra så tidigt.
Åkte sedan vidare och anslöt på det riktiga elljusspåren som har 5 olika slingor man kan välja på, körde en 3,2 km runt och åkte sedan med stor försiktighet nedför den branta backen igen och tillbaka på ängarna där jag körde ett till varv.

Tjötade med en snubbe just efter jag börjat åka där man passerar en cykelväg, vi klagade på att dom inte fixar en bra passage över vägen utan man får stanna och gå över med försiktighet då det kan ligga grus där, kanterna är heller inte direkt avfasade mot cykelvägen. 3 sådana passerar man åt vardera riktning när man åker på ängarna, synd för det är annars ett lättåkt och fint preppat spår.

Sen stannade jag till en snabbis vid en orienteringstavla just innan den branta backen för att se vilket spår jag skulle köra.

Nog tjatat!

Tid: 47:40 min
Distans: 10,84 km
Medelpuls: 159
Maxpuls: 185
Max hastighet: 37,7 km/h
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat