Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-07, 18:07   #10834
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Får alltid dra in alla flytande kalorier på diet även om jag ligger på +3000 kcal/dag. Hunger is a bitch.

Jag drar ner volymen (reps/set) och upp intensiteten ju längre in i dieten jag kommer. Repsen ligger mellan 4-12 generellt. Väldigt sällan över det då jag inte har energi till metabolitträning. Kör dessutom med längre och längre vila då jag inte har samma återhämtningsförmåga eller energisystem för att stödja den typen av "byggarträning". Setvolymen är ändå typ 15-20 set per muskelgrupp per vecka uppdelat på 2 överkroppspass och 2 underkroppspass. Kör oftast med 1-2 RIR eller RPE 8-9 (hur man nu väljer att mäta intensitet). Något enstaka set till muscular failure i väl valda övningar och kanske ett dropset på slutet av vissa övningar mot slutet av passet. Men det är ju inte raketforskning - keep it simple.
RPE 8-9 är i stort sett fail ändå. Man undviker bara den där sista "onödiga" grinden som fastnar halvvägs och som man egentligen aldrig trodde skulle gå vägen.

Låter som jag börjar kunna min kropp bra ändå. Blir förvisso några set 15-20+ reps i vissa övningar för mig. Och likaså 1-3 reps för den delen. Mest för nöje egentligen. Men 90 % av seten är absolut 4-12. Sunt förnuft och lyssna på kroppen brukar man komma långt med som sagt. Det där med längre setvila under deff kommer också naturligt. Jag blir också mindre motiverad att köra superset och triset, som annars är sånt jag verkligen upplever har gett bra hypertrofi. Det funkar fortfarande om man vill passa på att köra ett snabbpass, men det blir inga volymer att tala om, d.v.s. ett par superset har fått ersätta 8-10 enkelset för nån muskelgrupp vissa veckor för att jag velat spara energi rent allmänt.

Tack för info. Det är en imponerande form du verkar orka hålla för jämnan.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-07-07 klockan 18:11.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat