Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-07, 08:52   #10833
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Mätt är jag väl knappast men inte direkt hungrig eller sugen på fet mat heller. Äter 5-6 ggr om dan.

Tolkar det som att du sällan kör lågreps under deff. Själv har jag nästan halverat passvolymen mot när jag bulkar. Nu 8-12 set per muskelgrupp och pass, på bulk 15-35 set. Blandar friskt mellan hög- och lågreps, i vissa övningar även nära-på-maxlyft.

Tycker det är svårt att hitta konsensus kring träningen under deff. Vissa hävdar 8-12 reps, nån säger att musklerna får bättre signaler att bevaras vid tyngre 4-6 reppare, och Styrkelabbet ger det diffusa rådet att "träna som när man bygger". Det sista låter märkligt eftersom jag upplever att det krävs mycket högre passvolym för att bygga än för att bara bevara. Överlag försöker jag bara känna hur kroppen känns men upplever nog att närmare fail bevarar bäst samtidigt som passvolymen kan hållas låg. 2-3 amraps per muskelgrupp (läs: per basövning) och vecka har jag haft som bäst tryck av under deffen nu.
Får alltid dra in alla flytande kalorier på diet även om jag ligger på +3000 kcal/dag. Hunger is a bitch.

Jag drar ner volymen (reps/set) och upp intensiteten ju längre in i dieten jag kommer. Repsen ligger mellan 4-12 generellt. Väldigt sällan över det då jag inte har energi till metabolitträning. Kör dessutom med längre och längre vila då jag inte har samma återhämtningsförmåga eller energisystem för att stödja den typen av "byggarträning". Setvolymen är ändå typ 15-20 set per muskelgrupp per vecka uppdelat på 2 överkroppspass och 2 underkroppspass. Kör oftast med 1-2 RIR eller RPE 8-9 (hur man nu väljer att mäta intensitet). Något enstaka set till muscular failure i väl valda övningar och kanske ett dropset på slutet av vissa övningar mot slutet av passet. Men det är ju inte raketforskning - keep it simple.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat