Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-22, 14:45   #12
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Aminosyrorna i proteinet man äter eller dricker agerar främst signalerare. Höga nivåer av aminosyror i blodet sänder signaler för muskulär proteinsyntes. Sedan är det främst nedbrutet muskelprotein som "återanvänds" och byggs in som nytt muskelprotein som svar på dom här signalerna. 75 % av nedbrutet muskelprotein blir nytt sådant.
Jo och just därför intar jag proteinpulver innan träning så att det inte behöver vara kroppens egna nedbrutna protein som står för det. Och att 75% återanvänds, det låter för Mig som ett argument att det Bör vara mer optimalt att inta protein/aminosyror innan passet. Vilket värde i sig har då den ökade muskelkatabolismen?

Sen att t.ex antiinflammatoriska läkemedel inte är bra trots att de kan möjligen sänka proteinnebrytningen, det är ingen nyhet. Men är det jämförbart med att äta protein t.ex?

Jag gjorde en snabb googling och tänker citera lite så att jag låter som en mycket intelligent über-människa:

"The schematic representation in Figure 1 illustrates that changes in breakdown alone can never induce a shift from the catabolic state to the anabolic state, since some of the amino acids released from protein breakdown are oxidized or transaminated and therefore not available for reincorporation into protein."

Källa https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3595342/

Jag är nu ett officiellt guru som har rätt på ALLT och det är absolut inte tillåtet att kritisera det jag skrivit. :-P
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat