Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-19, 15:27   #19600
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Nån som vet varför statistiken på Strava skiljer från det klockan säger? Sprang 5k och stannade klockan på 21:54 efter 5.00 km, Garmin Connect säger 21:54 men Strava säger 22:13 vilket är 7 sekunder långsammare per km, vilket ändå är en ganska stor skillnad på ett 5k-lopp. Strava säger också 5.0 km.

Googlade lite och många verkar störa sig på detta och inte ha någon bra förklaring. Vissa återkommer till en auto-pausefunktion i klockan som pausar tiden när man står still. Den kan dock omöjligen trott att jag stått still under dagens runda.
Vad säger "Elapsed time" i strava?
För mig kan det ofta skilja ca 5 sekunder på tiden som klockan säger och tiden i listan på strava så att säga.
T.ex så kan klockan säga 24,25 min
Kollar jag i strava så står det 24,21 min i listan med pass.
Trycker jag på passet så står det moving time = 24,21 och elapsed time = 24,24.
Lite skumt att den ändå visar en sekund fel (24,25 vs 24,24) men min po'ng är att klockan visar elapsed time och strava visar moving time i listan.
Och för mig är då skillnaden troligen två sekunder i starten från när jag strtar klockan tills jag har en sån fart så att strava tycker det är moving speed samt i slutet att jag saktar ner innan jag helt stängt av passet.
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat