Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-19, 14:56   #19599
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har inget bra svar mer än att jag också kan störa mig på mätningarna ibland. Nu är det väl inte 7 sek långsammare/km utan snarare närmare 4 sek. Diffar 19 sek mellan dina tider. Du skriver att Strava säger 5,0 km men annars hade förklaringen kunnat vara att appen finjusterar sträckan man har sprungit. Jag har flera gånger sprungit 10,0 km(stannat klockan exakt när jag når milen) och då har Strava sagt 9,9 km. Där skulle de 19 sekunderna kunnat ta vägen.

Man får väl helt enkelt försöka sätta sina pb:n på lopp Jag har ju tagit upp Varvetmilen med dig förut, att Garmin och Strava sa att det var 10,22 km. Med det här som du nämner i bakhuvudet så har jag valt att tro på loppet istället för klockan. Rekommenderar dig att göra detsamma när du precis som jag går i mål och blir sugen på att dra av de där 220 meterna som du har sprungit extra från din miltid.
Ja, jag kommer inte gå runt och skryta med att "mitt pb på 5k är 21:49", förstår att GPS kan vara off, men var mest nyfiken på varför det skilde så mycket mellan dels Garmin och Strava, men även mellan summeringen och medaljen "fastes 5k".

Citat:
Ursprungligen postat av sjövärdig Visa inlägg
Det genomförs en omräkning enligt någon algoritm när du överför till strava. Sträckorna brukar ju faktiskt stämma, det är värre med tagna höjdmeter.

Att du fick snabbast tid på 21:49 men en totaltid på 22:13 tolkar jag som att att strava ansåg att du sprang 24 sek längre utöver dina 5 km. Om du då inte avslutade i spurt så är det väl inte otänkbart att 99 meter tog 24 sek och 99 meter kommer strava inte redovisa som 0,1 km utan 0,0.
Jag avslutade i spurt. Nåja, Svenbanans svar visar ju att de helt klart gör sin egen beräkning, så det har väl sin förklaring, någonstans. Inte hela världen heller, men tyckte det var förvånansvärt stor skillnad på ett lopp i hyfsat jämnt tempo, i utkanten av en medelstor stad i Tyskland och på en ganska kort sträcka.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat