Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-02, 21:19   #10
begt
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 2 859
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Jag är insatt i fysiken bakom viktnedgången. Jag är också fullt kapabel att både multiplicera, addera och subtrahera.

En stor anledning är att jag blivit av med jobbet, då jag tidigare varit ganska aktiv. Men jag tycker ändå att min viktminskning borde röra sig bättre än vad den gör nu.

Jag äter i dagsläget alltid 2g protein per kg, ca 180 gram. ovanpå detta ett gäng omega 3 kapslar och en multivitamin. Är en möjlig anledning till att tempo släppt mindre förbränning av muskelmassa, då jag tidigare inte skötte proteinintaget direkt "opti"?

Jag äter tråkigt för att det är lättare än att äta gott. Vem kan äta lite spaghetti och köttfärssås liksom?
Du borde nog deffa som folk istället. 1 g fett/kg, kolhydrater och 2 g protein/kg. Jag undrar om du inte rubbat dina metaboliska cirklar i kroppen så att förbränningen blivit lägre. Antingen det eller så går du lös på mat/alkohol som utraderar viktnedgången. Om du inte vore så extrem i din kosthållning skulle inte suget efter mat/alkohol vara så starkt.
begt är inte uppkopplad   Svara med citat