Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-01, 21:52   #1
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Angry Deff som tappar tempo

Hejsan!

Sitter i för mig allvarliga deffbekymmer som jag hoppas få hjälp med.

Tänkte ta lite bakgrund och stats så ni vet vad ni har och göra med.

181
ca 88 kg

Bänk: 75x5
Militärpress: 50x3
Marklyft 120x4
Knäböj 70x5

Har från Jul förra året gått från 108 kg i stort sett på vanlig mat och mer motion. Tappade farten helt i sommras (givetvis) och återupptog seriöst i september, då jag vägde ca 90-91 kg.

Lever just nu i stort sett på under 1000 kcal per dag, bestående av keso, proteinpulver och torra kycklingmål någon enstaka gång, och tycker att jag därmed borde rasa i vikt. så är dock inte fallet.

Kan min vilometabolism har slöat så innåthelvete att den är nere mot 1500 per dygn? Blev av med jobbet i början på september och kan ärligt säga att min bmr+gymmet är min energiförbrukning.

Eller är det något magiskt som händer som gör att det fan stannat ihop? Det blir normalt sett ca 1 cheat day i veckan, då överskottet består av alkohol. Borde inte vara något problem om min förbränning var mer normal, men är den lågt nere kan det betyda att mitt underskott bara motsvarar 0.5 kg i veckan, och en rejäl fylla på det kan ju radera ut nästan hela underskottet.

Målsättningen är att komma under 80 innan jul och då börja underhållsträna (leva) igen, och jag känner att mitt psyke inte klarar av något mer långdragen deff än så, fan i valet mellan 6 foot under och en månad deff krävs betänketid.

Ösa på med kardio? styrketräningen just nu är 4ggr veckan halvkroppspass då jag lyfter tungt så det blir kämpigt men krävs det så krävs det.

Förlänga fastetiden? Just nu så lever jag i stort sett på PF med max 8 timmarsätfönster, kan det vara värt att klämma in ett par 24 timmarsfastor på vilodagar? psykiskt är det inga problem, lättare att äta ingen än att äta lite.

Är en våg som tvekar helt värdelös? vågjäveln jag har kan ofta knappt bestämma sig vad jag väger och diffar ofta upp emot ett halvkilo mellan försöken om jag kliver på den 3 ggr. Normalt?

Bf vågar jag inte gissa mig på, men ett bmi på 26.6 och blygsam styrka borde tyda på över 20 iaf.

Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat