Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-15, 17:42   #39
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Ja 60 min bör man klara för annars får man nog stryk av min mamma som är 80 år!

Jag har sett hennes loggar på runkeeper och hon håller drygt 6min/km när hon springer sina rundor ca 6-8 km. Jag har sagt åt henne att hon borde ställa upp i ett lopp som kvalificerar för svenskt rekord 10,000 meter.

Kollade upp rekordet för senior damer, verkade inte finnas något för D80 men hon skulle nog kunna springa under 60 min gissar jag om hon satsade lite. Hon verkade helt ointresserad dock, hon har aldrig tävlat annat än några motionslopp typ Lidingöloppet och Sthlm Marathon.
Wow! Imponerande.

Konstigt att det inte verkar finnas några rekord på 10000m (eller 5000m) för K80. Det är ju dessutom en gren som det verkar tävlas i på VSM.

Men om man kollar på de andra åldersklasserna så verkar det bli ungefär 5min sämre resultat för åldersklassen som är 5 år äldre. Så ungefär 65min borde vara väldigt slagkraftigt i K80 eftersom 60min verkar vara rekordet i K75.

Låter som att hon borde kunna segla hem ett rekord (och en guldmedalj i VSM) ganska enkelt.

Hälsa från Kolo att vi tycker det är dags att någon sätter dit en rekordnotering på K80!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat