Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-22, 10:39   #47
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Onsdag 22/8

Onsdag.pain day!!

Jaha,så har man gjort det igen då!! jag lär mig aldrig typ!!!
Har ju haft känning i korsrygg/ländrygg sedan förra veckans maxning.alltså nedre rygg.
men tyckte att jag kunde köra övre rygg i alla fall igår. vilket resulterat i en natt av smärta å att ej kunnat vända sig i sängen.har kört flera tim i massage stolen nu,så nu kan jag gå lite i alla fall.

Tydligen var jag mera sliten i nedre rygg än vad jag trodde! måste ha varit en bra peppning jag fick av vår lilla junior på gymet,Julian.....lol.förra veckan.för jag verkar ha lyft en ca:105% i maxningen!!! el mer......lol

ja ja,,,så är lite överbelastad i korsrygg/ländrygg just nu,mao...ryggskott!!!........garva på ni....det är den sanna glädjen,skadeglädjen!!!.......;-)

ja ja,hädan efter blir det till att öka på repsen i stället för att pröva att maxa!! ligga på typ @8-9 å köra flera reps i stället.
sen när jag kommit upp till max reps,5 st,då kan jag höja belastningen igen.så att jag kan köra typ treor först å sikta på femmor osv....så gör jag i bänken i alla fall. verkar bättre,skade mässigt sett,att göra.

hade lite tur igår också,i oturen el oskickligheten,bestämde med företag att jag skulle börja nytt uppdrag på måndag den 27/8, men det var först snack om att jag kanske behövde börja idag....hujedamej,det hade inte varit bra,med denna rygg å smärta......

men men,idag är det mycket promenera som gäller!! hjälper för det mesta vid ryggkänning. Har ju sagt/skrivit att det är min akillehäl...ryggen.Benböj-bänk är jag strong i!! men inte rygg,dvs,nedre delen!! men men,jobbar på att bättra på den delen,min svaghet!!!

prata igår med en kille vi har på gymet,ubbe,han sa att antagonisterna måste tränas också!! i detta fall mage alltså....och vet att jag slarvat med detta i sommar!! så börjar nu att köra crunches efter varje pass,som jag gjorde förut också.vet att jag också behöver stärka upp denna muskelgrupp nu! inte de magmuskler som sitter på framsidan så mycket,mer de som går kors på sidan. ja ja ,mycket blir det när man håller på........lol.

men men,nu är romanen för denna gång slut då!!
hej svejs.....mvh bighulken.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat