Visa ett inlägg
Gammal 2021-09-11, 03:06   #2093
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Torsdag = Serie 1, SAK!

Kv: 94,44kg

Förberedelse - lite aktivering av mage samt höftstretching

Bänkpress med stopp 40kg 5st, 50kg 5st, 60kg 3st, 70kg 3st, 77kg 1st, 85kg 1st
Bänkpress med tröja (s.kat 42) 170kg 5cm 1st, 3cm 1st, 185kg 1st Fail, 190kg 1st Fail

195kg - BOM (2 startförsök)
195kg - BOM
202kg - BOM

Bänkpress med stopp, nedvarvning 60kg 5x5st

Ingenting blev rätt. Jag svettades något enormt och jag misstänker att tröjan inte riktigt kunde krypa riktigt rätt på plats trots flera efterjusteringar. Det var en brottningsmatch att sänka stängen och att överhuvud taget nå bröstet på alla vikter, och mina på förhand inövade dragningar av kragen funkade inte ihop med denna tighta tröjpassning. Jag borde ev kanske ha slackat tröjan istället för att öka på vikten, men jag har en liten rädsla där för att kragen ska sluta ge effekt - ibland blir bröststycket nästan stumt och ”dött” ifall kragen hamnar för nära halsen.
Nästa problem var häcken, min setup ser hyfsat korrekt ut tills jag får startsignal, då jag börjar sänka stången och möta upp med bröstet lättar tyvärr även häcken från bänken. Jag skulle nog eg behöva lite mer tid att öva in detaljerna så att det stämmer.
Jag är nu efteråt, förutom sjukt missnöjd, även riktigt sliten i kroppen av alla bom försök. Knäet, ryggen, axlar, underarmar och handleder har alla åkt på smällar men jag är glad att jag fortfarande är hyfsat hel och oskadd.

Kommer jag att ge upp - Aldrig!!!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat