Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-14, 13:59   #1
Kravmaga
Registered User
 
Kravmagas avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 885
Kravmaga's träning - SL

Välkommen till Kravmagas journal!

Info

Kön: Man
Ålder: 25
Nuvarande vikt: 93kg
Längd: 182cm
Sysselsättning: Psykologstuderande
Träningshistorik: Vid årsskiftet tränat styrketräning i 2 år. Tränade en del styrketräning som 15-åring men tog sedan ett långt uppehåll från all form av träning. Började träna igen för drygt 2 år sedan med fokus på att gå ner i vikt. Lyckades gå ner från 107kg till 78kg (se bild nedan) samt öka avsevärt i styrka. Har tidigare även tränat en del kampsport inklusive Krav Maga (därav namnet).

Har nu sedan några veckor tillbaka anslutit mig till en atletklubb och börjat träna strukturerad SL och av den anledningen valde jag att starta en ny journal. Har provat på utrustning men valt att i dagsläget träna/tävla klassiskt. Kommer genomföra min första tävling i november (DM).

Nuvarande stats: 140-120-225 (BP utan stopp)
Mål för DM: 150-120-230 (500kg)
Mål för våren 2012: 170-135-245 (550kg). Mycket krut kommer läggas på knäböj då den ligger ganska mycket efter. Kommer genomföra 12-veckors programmet från Norska Styrklyftsförbundet med mål att närma mig 550kg. Ligger nu viktmässigt i 93an (precis på gränsen) men trivs bättre med en vikt kring 85kg. Kommer efter 12-veckors programmet antagligen genomföra en mindre deff för att tappa några onödiga kilon fett.

Länk till min förra journal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=158110

Min tidigare viktnedgång:
__________________

Kravmaga's träning - SL
Kravmaga är inte uppkopplad   Svara med citat