Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-23, 07:27   #14
ChipThaRipper
Registered User
 
ChipThaRippers avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 166
Inget PB igår. Slutade totalt månaden med +10kg på 1RM (från 107.5kg --> 117.5kg).

Jag hade varken känslan eller styrkan. Pluggat mycket och ätit dåligt den här veckan inför HP och under första uppvärmningssetet så kände jag att vänsteraxeln värkte (är sne, vilket medför sämre rörlighet på vänster sida). Förmodligen värkte det för att jag har struntat i min rehab under senaste tiden då jag bara kört det jag har tyckt varit roligast iom tidsbrist, dvs bänkpress.

Såhär med facit i hand tog jag mig nog vatten över huvudet när jag förväntade mig ett nytt PB tre pass efter tidigare PB. Styrkan fanns inte där helt enkelt.

Gjorde singlar på 100kg - 110kg - 117.5kg - 117.5kg. Träffade fel på första singeln på 117.5 och när andra på 117.5 inte heller kändes bra så gick jag ner och "rehab" -bänkade på 60kg.

Körde lite frontböj också men inget som är värt att skriva ut.

Ska fundera på hur framtida upplägg ska se ut. Det kommer nog bero mycket på om axeln tagit stryk av för mycket belastning eller för lite rehab.

Tänkte även som sagt skriva en utvärdering av mitt upplägg och framstegen jag gjorde den senaste månaden.

__________________
Bänk: 127.5kg Böj: 150kg Mark: 200kg
Längd: 190cm
Vikt: 88kg

Journal Bänkpress och Russian Squat Routine

Senast redigerad av ChipThaRipper den 2015-10-23 klockan 07:31.
ChipThaRipper är inte uppkopplad   Svara med citat