Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-25, 16:49   #11336
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Lite ot nu men hur blev den bättre? Har själv en som blivit bättre men fortfarande inte bra.
Först och främst så lyckades jag sluta bry mig om egot och la av med att greja med maxvikter i de övningar som verkligen gjorde det värre. Och vissa övningar fick jag helt sluta med. Lyssna på kroppen, gör det ont, kör en annan övning för de musklerna. Jag har hittat vägar runt alla men saknar fortfarande att maxa i de stora lyften.

Intensiv massage. På varma muskler, masserar jag intensivt i ca 5-10 min (rätt in med knogarna). Såg nån video om att problemet uppstår av att det en gång läker lite illa, och att det är en massa ärrvävnad och muskelfibrer som ligger lite trassligt till. Vara där och massera hårt bryter ner ärrvävnaden så att det kan läka korrekt igen. Muskelfibrerna lägger sig rätt etc. Det ska inte göra ont när du masserar, försök isåfall vid annat tillfälle.

Värme. Smörjde ofta med tigerbalsam, hade på mig tjocktröja. Värmekuddar etc. Öka blodflödet till området.
Stretching körde jag ibland, men inte alls lika mycket som jag gjorde grejerna ovan.
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat