Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-12, 18:25   #11
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Tror det är bättre med en "ekonomisk" approach, att istället för att tjäna mer pengar, så minimerar man utgifterna. Dvs, istället för att leta efter sätt att höja, försök minimera faktorer som är kända att sänka. Skapa bra förutsättningar.
Jag har varvat jobb över mitt liv, stundom orörliga inohusjobb, ibland fysiska utomhusjobb som iofs kan vara slitsamma över tid.

Ett par alegorier,
Min gamla lagbas i skog och park i Sverige var 62, hade slutat skolan utan vidareutbildning som alla andra knegarbarn gjorde och hade fysik som en ren fitnesskille kanske, hade inga problem med potensen som han sade, tror honom. Uppe och ute med tuppen som man bör i mörka Sverige med reflekterande snö, lade sig tidigt. Han hade kul sjöng varje dag på jobbet, dansade som gamla svenskar gör på helgerna. Var alltid glad och positiv så länge alla andra gjorde samma sak och han fick folk med sig. Han var som en positiv hockeytränare, fick alla att använda spade, såg hacka etc.

Idag är min lagbas 67, påminner om min gamla svenska bas. Han får alla att gå med machete i veckor, hacka, yxa, röjsåg etc. Har flickvänner men bara en åt gången som han säger, (ungeför som yngre gör helt ok, det är slut och träffar en ny) och jag har träffat dem, han gör de nog glada.

Vet många andra som är ungefär lika.

Vet många andra äldre kvinnor som nog går för samma men som man pratar jag ju inte med dem eller umgås på samma sätt. De behöver inga Hollywoodhormoner i alla fall som är riskfyllt över tid.

Visst kan hårt arbete vara negativt men enligt min erfarenhet går det att modifiera, så länge man inte är helt fångad av situationen, det kan vara så, eller bor i nåt Uland men även i vissa Semi Uländer är folk djävligt sunda och pigga, äter bra etc. Och det handlar inte bara om gener, man kan se hur syskon utvecklas helt olika beroende på uppenbar livsstil.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat