Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-27, 09:58   #1
jsavefors
Registered User
 
jsaveforss avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 754
new workout plan

Börjar med ett hej.

Denna journal skapas egentligen enbart för att jag skall hålla motivationen uppe, samt se framsteg/snesteg. Självklart tar jag del i forumet för att läsa andras journaler och samla inspiration.

Kort om mig själv:
Har tränat till&från sedan några år tillbaka. Detta blandat med att jag utövat fotboll i många år, vilket tagit mycket tid. Åkte dock på en skada under vårsäsongen vilket gjorde att jag tvingades till rehabträning. En rehabträning som jag inte har klarat mig tillbaka ifrån. Tiden på gymmet förvandlades då till att träna styrka på hela kroppen istället för ren höft-träning. Fick ganska snabbt upp en bild av att jag vill träna mig till något av en "superkropp" och detta är något jag har påbörjat.

Med ändrad kost och träningsvana har resultaten pekat spikrakt uppåt och utvecklingen i såväl tyngder som muskelmassa sporrar mig till att varje dag pressa mig själv.

Träningen har pågått hårt i cirkus 2 månader +/-. Enda undantaget är en solsemester + sjukdom i ca 10-12 dagar.

Mitt mål är att få en smidigt fungerande kropp och utveckla muskelmassa samtidigt som jag vill kunna få ordning på min höft och framöver ha förmågan till att springa ett marathon.

Lite om mina förbättringar de senaste två månaderna följer nedanför.
Knäböj:27/7, 5 reps *1 på 90 kg
27/8, 3 reps *2 på 110 kg
Marklyft:28/7, 2 reps *1 på 120 kg
6/8, 2 reps *1 på 130 kg
Bänkpress:26/7, 3 reps *2 på 90 kg
4/8, 1 reps *1 på 100 kg
26/8, 4 reps *3 på 90 kg
Axelpress:27/7, 4 reps *1 på 80 kg
5/8, 1 reps* 1 på 90 kg

Ta förbättringarna med en nypa salt. Då det är lite sådär än så länge. Uppdateringar kommer dock att uppdateras med tiden.

Häng med!
jsavefors är inte uppkopplad   Svara med citat