Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-18, 12:42   #16
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Idag springades det lite intervaller.

2 km uppvärmning till gymmet i ca en decimeter snö...

4x4 minuter i 3:45-tempo (16 km/h) med 2,5 minut joggvila mellan intervallerna. Klassiska Björgen-intervaller. Det ska egentligen vara 3 minuter joggvila, men det är så jävla tråkigt med löpband så jag skar ner med 30 sek per vila. Avslutade sen med två sprinter på 3:00-tempo med lutning på "7".

+0.1 km/h jämfört med förra gången.

7 set spänst/bounding
3 set press bakom nacke + 1 set sittande hantelpress
4 set armar + 2 set sidolyft

Och så 2 km jogg hemåt i ännu mera snö.. det här var nog jobbigast på hela passet..


Status: Vaknade med en jäkla träningsvärk i erector spinae och traps/rhombs och lite träningsvärk i baksidorna. Hade därför räknat med ett mycket grisigt pass, men istället gick det extremt lätt trots att det var en ny hastighet på intervallerna. Väldigt avslappnad löpning, allt satt som ett smäck. Hade lätt kunnat köra några till.

Brukar köra chins också, men då jag inte hade någon magnesium med mig så kör jag det imorgon.

Men väldigt nöjd med passet, hade inte kört björgen-intervaller på några veckor, så jag blev överraskad att det gick så pass lätt. Kanske ett tecken på att man börjar bygga upp snabbheten.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat