Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-02, 16:55   #32
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Träningsvecka 3, pass 4!
Axlar och le core. COMPOUND: MILITÄRPRESS

Vaknade sent idag. Sov verkligen ut, välbehövligt, efter två nätter med lite sömn. (Var uppe 0530 Fredag morgon, samt 0830 Torsdag morgon efter ungefär 6 timmars sömn båda nätterna). Idag blev det 12h!

Drog i mig frukost bestående av yoghurt med proteinpulver, havregryn och en banan samt en kopp kaffe och längtade ner till gymmet. Mös lite, lät frukosten smälta, drog i mig kreatin och drog ner på gymmet vid 1530 ungefär.

Rotatorcuffs
5kg, 3x10*4 (vänster, höger, in- & utsida.)

Sneda drag (botten snett upp till toppläge) i kabel
12.5kg, 3x10*2 (vänster, höger)

Lateral Raise i maskin
67kg, 3x8

MILITÄRPRESS
*gah*
50kg, 5x5. Benen ville inte riktigt vara med och stabilisera idag, så det blev mycket tryck på ländrygg och bål vilket inte är direkt optimalt. Tappade i princip balansen två gånger men krigade mig igenom samtliga reps. Inte alls nöjd, däremot...

Frontpress (stång)
20kg, 3x10

Sittande axelpress (brukar köra hantlar, men blev i smith idag pga upptagna hantlar/bänkar)
50kg, 4x8 + 1x5 med stopp i bottenläge.

Mage
3 set viktade crunches
3 set benspark mot boll
3 set vanliga situps

Sammanfattande kommentar:
Mjäe. Inget jättepass men skönt att vara tillbaka. Glädjen var iallafall stor efter gårdagens DIF 5 - 2 MIK, och nu ska man väl slänga i sig något att käka. Mot kvällen vankas det NHL samt sova

Dagens klipp:


Dagens irritationsmoment: FOLK SOM INTE HÄNGER AV VIKTPLATTOR NÄR DE ÄR KLARA... PAJASAR.

På återseende, med uppdatering av kosthållning!

__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat