Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-19, 14:03   #5
Building
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Sundsvall
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av KAR340 Visa inlägg
Hej!
Har problem. Börjat styrketräna för ett tag sedan och har hittat en tid då jag verkligen gillar att träna och det är lugnt och skönt på gymmet, -på söndag morgon.
Nu till problemet, jag försöker gå upp i tid och äta ordentligt, i alla fall 1 - 1,5h innan jag åker till gymmet. En vanlig frukost består av en stor portion havregrynsgröt med frysta hallon och blåbär, ca 2dl lättmjölk och 2 ägg. Till det 2 koppar kaffe.
Tränar i drygt 1h exkl uppvärmning på löpband. Efter ungefär halva tiden har gått och jag börjar bli ganska trött så börjar jag må illa, känner att magen är sur och får uppstötningar. Idag gick det så långt att jag fick gå och kräkas när jag hade en övning kvar. Då kom det mest vatten dock, rött och smakade surt hallon (ursäkta detaljerna om ni är känsliga) Jag sippar ur en vattenflaska under tiden jag tränar.
I övrigt har jag väldigt bra energi under passen , men när själva illamåendet kommer blir jag fort matt och får svårt att fullfölja övningarna.
Med dessa detaljer; är det nån som kan ge nått tips eller se nått uppenbart fel med mitt upplägg och kost?

Väldigt tacksam för alla råd jag kan få!
Testa att vänta mer än 1,5 timmar, jag kan må illa om jag inte väntar nog länge med att träna efter att jag har ätit. Testa även att ta bara 1 kopp kaffe.
Annars kanske du måste äta nåt annat.
Building är inte uppkopplad   Svara med citat