Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-30, 14:18   #17100
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Jag tänkte uppgradera monitorn nu (har en https://www.inet.se/produkt/2203353/...w2450hm-va-led). Min nuvarande har jobbat på bra många år nu så det är dags för den att få vila permanent nu. Dock så är jag velig angående vad man ska slå till på. Eftersom jag game:ar en del Battlefield och WoW så vore det kanske vettigt med VSynk, dock får man ju betala en hel del mer för den då. Frågan är om det är värt det.

Då jag gillar att testa på många olika saker i livet vill jag inte lägga hela sparkassan på en monitor. Vilket jag kan tänka mig många instämmer i.

Detta leder mig till att udra om det finns en "sweetspot" för monitors i dagens marknad? Ex TV så verkar den ligga kring 15k - då får man en Oled (i sämsta laget, men still) eller en LED som är av helgod kvalitet för vardagstittande (alltså för alla som inte är intresserade av det bästbästa, men vill ha bra bild).
Kan man göra en liknande jämförelse kring datorskärmar?

Vad sitter ni andra koliter som game:ar på?

PS: glömde lägga till upplösningen. Man vill (väl) ha minst 1440p nu i dagens teknikålder? Eller måste man ha ett GTX1080 för att driva det?

Senast redigerad av Osukaru den 2018-08-30 klockan 14:27.
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat