Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-19, 01:57   #1273
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Har faktiskt initialt blivit av med det värsta, börjat extremt lätt. Kör en julkalender med armhävningar

Tänker nog fortsätta så lite försiktigt och sedan börja titta på hur man trappar upp för lite mer "avancerade" grejer än armhävningar :p

Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Har och har haft samma "besvär". Men värmer jag upp ett par minuter innan de statiska övningarna (före armhävningar också faktiskt) är det lugnt. Brukar räcka att köra handlederna i långsamma allt kraftfullare cirklar under en liten minut och sedan ett tjugotal flexioner samt extensioner mot golv i två set. Får jag feeling blir det även stretch. Lät mig ledas av labcoat fitness video iron wrists.

Därtill är 45° utåtroterade handleder bekvämast.
Jag har faktiskt kunnat köra armhävningar från den där med handryggen i golvet för typ 10 år sen :P
Borde kanske prova lite sånt där, tänkte först att det mest var rörlighet men kanske är lite styrka också. Jag har god rörlighet med dåligt med styrka och stabilitet i handlederna tror jag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat