Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-02, 02:16   #1269
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Tänkte börja ge mig in i lite kroppsvikt och "statisk gymnastik" (typ diverse handstående, planche osv). Kruxet är att mina handleder är lite bråkiga, särskilt vid utsidan av handleden runt "knölen", även vid vanliga armhävningar.

Har funderat på såna där handtag till en början men vill ju helst (särskilt på sikt) kunna köra direkt på mark eller dylikt utan behöva ha några handtag.

Någon som haft liknande krångel och tränat runt det?
Nej men både vid armhävningar och handstående drar jag tyngdpunkten, pressen mot golvet inåt mot tummarna till för bättre kontakt när jag tränar. Även vid breakdance som jag gör i bland har jag lättare för att vikta insidan av knogarna mot pekfingret till.

Likaså vid tåhävningar/vadträning så aktiverar jag musklerna så att stortårna/insidan av framfoten får mer tryck än utsidan av foten. Det känns som överhuvudtaget att armar och ben kollapsar när det blir tvärt om av sig självt då händer och fötter liksom rullar utåt. Men det är mina erfarenheter, jag har iofs inspirerats av en annan person som sagt samma sak.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat