Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-12, 12:00   #1267
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Jag har tänkt på grepstyrkan, eller snarare min brist på den, när jag närmar mig högre reps (12+) i pull-ups. Det börjar krampa en del i underarmarna, men jag har tänkt och trott att greppstyrka är något som kommer "på köpet" med pull-ups träningen. Det är inte mitt grepp som gör att jag failar, tror jag. Med det sagt ska jag definitivt testa min greppstyrka med en hand. Om greppträning gör att jag kan bli av med lite krampande känsla kan bara göra gott.

Har inte heller isolerat tränat mina biceps, det kanske kan vara något? 6-8 set i veckan kanske kan vara en början? Synd att jag tycker stora biceps är groteskt fult, och biceps är den enda muskelgrupp jag har lätt att bygga, haha.
Jag säger inte heller att greppstyrka är det som sviker. Jag upplever dock olika max rm beroende på vad jag håller i. Failar du i topplaget? Det för jag och tror att det är delts som är svaga. Biceps har jag inte hört ska vara avgörande i stor utsträckning. Särskilt inte vid pullups. Fast varför inte, kör några curls for the girls.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat