Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-27, 08:20   #12442
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 579
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja.

Och toppfläkten skall vara monterad för utsug.
Tack för alla svar. Har nu blåst rent och monterat ihop datorn. Anledningen till att jag plockade isär den till en början var att göra ett nytt försök att få ordning på mitt (ökända) problem med 4/6 GB minne.

http://i4memory.com/f54/asus-x58-6-1...stalled-19200/

Standardtipset är att de-montera processor och sätta på processorkylare igen, då många fått detta problem pga ojämnt tryck på processorn.

Tyvärr funkade det inte denna gång heller. Jag ändrade placering på processorkylaren, med förhoppning om att detta skulle ändra trycket. Jag inspekterade och kunde inte hitta böjda eller trasiga pins.

Datorn startar fortsatt om 3 ggr innan den kommer in i windows, vilket (om jag fattat saken rätt) indikerar att det är problem med spänningen över minnena.

Kan tilläggas att jag testat minnen individuellt och kört memtest utan att hitta problem.

Är det någon som löst detta problem? Sitter och fundera; Är snudd på omöjligt att veta vilket tryck man dragit skruvarna över processorn utan rätt verktyg. Nu drog jag dem till botten. Frågan är om jag bör de-montera igen, och släppa lite på kylarn.

Några tycks även ha löst bekymret genom att trixa med BIOS. Kanske jag borde felsöka i den änden istället....? Tacksam för input!
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat