Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-09, 15:23   #31
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det brukar ju alltid dyka upp i sådana här trådar att sjukgymnast inte är något att satsa på, typ "för man får i alla fall bara jobba med gamla kärringar" eller "för man får i alla fall bara jobba med rehab", eller "för man får i alla fall bara jobba med svennebananer med svennebananskador". Jag tror att man lurar sig själv - till sin egen nackdel - om man lever i tron att sjukgymnast inte kan vara ett kul och stimulerande jobb om man inte får jobba med elitsatsande ungdomsidrottare eller motsvarande. Precis som man lurar sig om man tror att något annat jobb bara kan vara roligt om man får tillhöra den absoluta, absoluta toppen. Däremot bör man ju vara intresserad av hur kroppen funkar, och av att hjälpa folk försöka lösa sina problem, annars lär man inte hitta vad man söker. Jag känner flera sjukgymnaster som jobbat t.ex. på hjärtavdelning, på geriatriken och på vårdcentral och tyckt att det var kul. Samtliga har själva varit "sportiga" personer. Ens jobb måste inte vara identiskt med ens hobby för att vara ett bra jobb.
Så kan man sammanfatta det ja.
Jag skulle klart ha kunnat tänka mig sjukgymnast i stället för dietist, speciellt med tanke på att de har jobb att söka :P
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat