Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-20, 07:01   #57
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
För att bli (ännu) mer motiverad att fortsätta med mitt ganska nya intresse löpning köpte jag i förra veckan ett par riktiga löparskor. Ett par Nike, så nu får jag väl skällning av alla riktiga löpare. Jag tyckte de var jättesköna i alla fall, och den väldigt trevliga personalen på runners store hjälpte mig välja ett par skor för en lätt pronation (visst heter det så?). Köpte faktiskt Nike+ och iPodkit till, jeffla kul leksak! Någon som har någon åsikt om den? Har inte hunnit kalibrera den en, och mitt första intryck är att den är för snäll båda avståndsmässigt och hastighetsmässigt. Det blir förhoppningsvis bättre efter en kalibrering dock.
Huvudsaken är att skon känns bra och passar dina fötter och ditt löpsteg. Har du provat ut dem på Runner's store så lär de knappast gett dig ett par skor som är direkt fel. Inget ont om Nike överhuvudtaget skulle jag säga. Nike air Pegasus är t.ex. en populär löparsko för neutrallöpare vill jag minnas.

Min sambo har det Nike+ med iPodkit och efter kalibrereing fungerar distansmätningen faktiskt ganska bra. Sen är det ju en ganska kul grej också. Själv springer jag aldrig med musik, så jag känner inte att jag skulle ha så stor användning för det.
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat