Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-06, 09:23   #92
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Lazius Visa inlägg
Låter rimligt. Jag såg att innehållet i Weider Beta Ecdysteron (DS9 i tabellen) faktiskt stämde bra med angiven mängd. De innehöll 22,29 mg mot angivet 25 mg.

Skulle jag dosera dessa på 5mg/kg kroppsvikt så skulle jag få inta 20 st/dag. (Rekommenderad dosering på burken är 3 st/dag.)

1 burk är på 150 kapslar och kostar ca 450 kr! Den skulle då räcka 7,5 dagar och en månadskur skulle alltså gå på 1800 kr
Ja det blir väldigt dyrt, och det enda som man motivera att man lägger så mycket pengar på en enskild substans, är om det verkligen fungerar och man värderar de ökningarna till den summan.

Jag var 95% säker på att jag inte skulle märka ett skit, och sluta min "kur" direkt efter några veckor. Men effekten har helt klart varit långt över min förväntan. 6 veckor är inte heller en så lång period för att dra några slutgiltiga slutsatser kring dess effekt. Det ska bli intressant att se hur det ser ut om ytterligare 6 veckor. Det har dock börjat såpass lovande att jag redan nu kände att jag ville nämna det för andra som kanske är intresserade.

Förövrigt har jag inte märkt några slags bieffekter trots mitt relativt höga intag. Jag mår generallt bara mycket bättre i alla aspekter av mitt liv, och min långdragna skada i korsryggen har i stort sett äntligen lagt sig. Jag kan köra mark igen utan att få ont i ryggen dagen efter. Efter ett 1.5-2h pass med många set nära failure, lämnar jag alltid gymmet med en längtan till morgondagens pass.

Dessa skillnader behöver dock inte ha så mycket att göra med Ecdysteroids alla listade fördelar på kroppen. Har även ställt om kosten till en vegansk kost, som antagligen har en större effekt på allmänt välmående (uppenbarligen för mig åtminstone). Men inte är det något magiskt med vegansk kost gällande att bygga muskelmassa och samtida förlust av fett. Om något har jag det lite svårare att få i mig fullvärdigt protein jämfört med innan. Så det måste bero på något annat
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat