Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-19, 19:44   #135
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Åker mestadels på fina cykelvägar där asfalten är någorlunda slät. Tycker man känner av lite vibrationer i början men att upplevelsen av det avtar ganska snabbt.

Hur kaloriförbrukningen är beror nog på flera saker. Dels hur kuperat det är, rullmotstånd på hjulen och vilken växel man använder. (skidväxel)
Som jag åkt är det nog lättare än löpning men jobbigare än cykel. Men det handlar om intensitet också såklart.

Använder shorts och t-shirt eller linne. Hjälm på skallen och solbrillor, samt tunna skidhandskar så jag inte får skavsår i händerna från stavarna. Sen är en sån där midjeväska för skidåkning bra för då har man vatten med sig och fickor att förvara nycklar, telefon och plånbok mm.
Ah, du kör med stavar!

Åkte nyss! 70 minuter. Kom 21 km (blir ca 18 km/h). På cykelväg. Funkade rätt bra, fin asfalt men en del grus. Mina skinkor skrek efter fem minuter haha. Vristerna blev trötta också. Bortdomnade fötter klarade jag mig ifrån.
Åkningen var ganska kul!
Var inga problem att ha telefonen i cykeltröj-ryggfickan!

Möter du trafiken om du åker på vägen? Känns läskigt om en stor lastbil kommer körandes bakom en, om kör i bilarnas vägriktning. Man tar upp mycket plats.
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Som jag åkt är det nog lättare än löpning men jobbigare än cykel. Men det handlar om intensitet också såklart.
Samma uppfattning här!

Senast redigerad av 1x0 den 2018-05-19 klockan 19:49.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat