Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-05, 21:45   #1
W.J
Marklyft!
 
W.Js avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 2 647
W.J's dedication to Powerlifting

hejsan allihopa, nu var det dags för mej att skaffa en journal så ni alla får se hur stark/svag jag är eller kommer bli.
här kommer lite fakta och annat

Namn: Wennerg.Jonas - Jonas Bodgan Wennberg
Ålder: 17 år, född 1992-04-29
vikt: just nu 78-80kg
längd: 1.81cm
Tränar med: Luleå Atleteklubb
Typ av träning: tävlar i Styrkelyft

hur började det hela?
Redan som liten har jag varit intresserad av Gym och hantlar, jag var med min mor som liten 7 åring på en loppmarknad och köpte 2st hantlar som vägde 3kg st för att jag skulle ha ett eget gym hemma, jag älskade tecknade avsnitt på TV när serie figurerna tränade i gym, och år 2002 tror jag det var såg jag ''Worlds stongest man'' Live och jag tyckte det var hur coolt som helst och jag skulle bli som dom.
det hela betyder alltså att jag alltid har haft ett litet ''gym monster'' inom mej som bara väntat på att få komma ut och göra sitt.

Varför plågar jag min kropp på detta viset ?
jag älskar att lyfta, med hela mitt hjärta! jag kommer antagligen aldrig någonsin sluta med allt lyftade och slitande,

Bakgrund
10 år Kampsport,
2 år Fotboll,
2 år friidrott,
jag har även spelat, innebandy, basket, några månader men det dumpade jag eftersom jag var så dålig.

Meriter
3 st brons medaljer i Kulstötning
Dagens Lime ( en kul grej inom Klubben )

Personliga rekord RAW
Knäböj - 145kg med bälte
Bänkpress - 92kg
Marklyft - 190kg med bälte
dom rekorden slogs på en tävling för 3 månader sen, men jag är ganska ny inom det här så det kanske inte är så jätte mycket vikt men det duger nog,
för 5 månader sen drog jag mitt första marklyft någonsin och samma med böjjen, däremot bänkpress har jag tränat nästan ett år... dock inte alls nå seriöst.

Avslutning
jag hoppas det inte blev för mycket att läsa, men jag skrev ner allt det här för att jag själv ska komma ihåg,
ni som tittar in får otroligt gärna slänga in kommenter positiv eller negativ det kvittar.
__________________
Journal Dedication to powerlifting
W.J är inte uppkopplad   Svara med citat