Ämne: Mer kött
Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-21, 10:51   #29
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Bröst, Axlar, Triceps

Idag var det en bra start på dagen. Jag hade sovit färdigt och var inte så speciellt trött när jag vaknade. Frullen var god men det börjar bli lite väl enformigt och behöver nog ett alternativ till den jag äter just nu.

Idag var det jag och ”brottarn” som körde och han hade redan kommit till marklyften (stod och reppade på 180) då jag entrade gymmet. Vi tränar inte tillsammans men vi är nästan alltid där samtidigt och han är trevlig och prata med. Vi (jag) brukar ventilera lite tekniktankar med honom och jag får ofta väldigt bra feedback.

Jag har hela tiden trott att han (”brottarn”) var en brottare men inte varit helt säker, det ser ut så på hans stil. Idag fick jag bekräftat att han var en ”gammal” brottare, när han berättade hur han tränade förr (han e gråhårig). Jag undrar om det verkligen var bättre då.

Bänkpress
20x20
15x40
10x50
10x50
6x60
6x60
7x60
6x60
10x50
(Lagom)

Militärpress
20x20
10x30
10x30
10x30
10x30 (tungt på sista)
(Lagom)

Smalbänk
10x30
10x30
10x30
10x30
(Lagom)

Det var ett riktigt skönt pass och det känns roligt att reppa lite på 60 i bänken. Jag har nog minst 2 kvar till falilure och det känns bra inför framtiden. Jag tror dessutom att det är bra att stanna lite innan failure för då orkar jag bättre på fredag, då jag kör samma pass igen. Det är viktigt med vilan.

Idag kom PT:n förbi igen.
Jag tror att han tittar in (till fria vikterna) när han har någon ”tråkig” klient som kör bara för saken skull. Idag blev diskussionen MAT.

Han frågade mig: ”Blir det några framsteg?”
Jag svarade: ”Ja, det går iaf framåt men det gäller att sköta kosten och vilan, annars går det nog inte”.
Han: ”Vad äter du då?”
Jag: ”Keso, kvarg, kött, kyckling, fisk, mjölk, ägg, havregryn och prottepulver”, typ.
Han: ”Vad äter du för mat på kvällen?”
Jag: ”Middag med mycket protein, sedan tar jag en kvarg (eller Keso-mackor) på kvällen innan jag går och lägger mig”.
Han: ”Oj, det verkar vara mycket protein i din kost”
Jag: ”Ja, annars blir det inga muskler”
Då berättade han om en snubbe som åt för mycket protein. Han hade tydligen blod i avföringen och ständigt ont i magen. Då svarade jag: ”Ja, det gäller att må bra också. Det kanske låter mycket när jag berättar detta men det är ganska noga avvägt så att det blir lagom mängder. Än så länge fungerar det och har jag inte ont så är det nog ok.”

Jag rekommenderade honom en bunke Keso med kanel efter träningen men då skakade han bara på huvudet med ett leende och återgick till sin klient. 

Det är roligt att träna.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.

Senast redigerad av nHz den 2012-02-21 klockan 10:54.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat