Ämne: Mer kött
Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-14, 10:10   #24
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Rygg (ben, biceps)

Hela förra veckan blev trasig när det gäller träningen och det blev bara 2 pass (skulle blivit 4). Igår blev det ingen träning heller och det fick bli en flytt på passen som skulle varit idag. Annars var det underbart att träna.

Vilken otrolig skillnad det är på att ta in mycket luft och spänna bålen mot att ta in lite mindre luft. Stabilitet i bålen är A&O, det märks verkligen när man kör basövningar. Idag kändes det väldigt bra och stabilt.

Benböj
20x20
10x50
10x60
10x70
10x70
(Lagom)

Marklyft
10x50
10x70
10x80
10x90
10x90
(Lätt)

Stångrodd (omvänt grepp)
10x20
10x40
10x50
10x50
(Lätt)

Fördelen med det här passet var att jag inte behövde springa omkring så mycket. En plats och en stång med lite vikter, sedan var det bara att köra. Perfekt.

Jag märker att det finns med kraft kvar om jag inte håller på att ”reppa” massor innan jag kommer upp till de vikter då det är träning. Jag har nog kört alldeles för många reps innan och därför har jag känt mig trött ibland. Nu kändes det mycket bättre och nu när jag har förlängt vilan lite så känns det som att jag orkar mycket mer.

Vintermålet/julmålet är inte långt borta och förmodligen behöver jag sätta upp ett nytt. 150 i mark kanske skulle kunna vara något att sikta in sig på.

Det är roligt att träna.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.

Senast redigerad av nHz den 2012-02-14 klockan 10:11.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat