Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-01, 17:52   #9
doddoo
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Vet inte vad du tror att du kommer att åstadkomma med att köra en LCHF/Keto-diet. Men en sak som är uppenbar för många är att det är mycket arbetssamt för personen att få kroppen att ställa om. Bantning/fettförbräning handlar om minskat energiintag och om inte äta allt för ofta för att få gång fettförbräningen.

Rekommenderar IF med kalorirestriktion som ett bättre alternativ till en lyckad deff.

När det gäller energibehov är det ofta mycket svårt att göra beräkningar som är tillförlitliga för de flesta då vi är inaktiva mer eller mindre dygnets alla timmar.
Som sagt vill bara experimentera lite! Och det är säkerligen mer opti att inkludera kolhydrater. Har dietat flertalet ggr tidigare med goda resultat och vid alla dessa ggr har jag ej uteslutit kolhydrater. Men denna gång vill jag testa något nytt och då vill jag optimera dieten givet nollade kolhydrater, därmed startade jag denna tråd.

Det mentala med att gå på diet har jag inga problem med ska tilläggas.

IF gillar jag skarpt Gillar o äta få ggr och med stooor volym. Så kmr äta 1-2 större mål även denna gång.
doddoo är inte uppkopplad   Svara med citat