Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-05, 20:50   #35
Tunga Vikter
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 130
Hejsan alla glada Kolozzeumare!

Tänkte berätta lite om mina problem med rygg/nacke.

Det började för ca 2 veckor sedan. Jag körde ett riktigt hårt ryggpass med bland annat marklyft, stångrodd, hantelrow, sittande row, latsdrag (framför).

Ca 2-3 timmar efter träning så fick jag en sån djävulsk huvudvärk. Denna höll i sig i ca 2 dagar. Sedan dess så har jag fått en massa olika symtom som tex smärta i nacken och övre ryggen, yrsel, illamående, tinnitus och öronsus, hör min puls i örat ibland, en del syn rubbningar till och från, stickningar/domningar i armarna samt händerna. Tungt att andas till och från.

Idag så kände jag även att det gör ont precis under revbenen på vänster sida när jag sträcker mig efter något högt och andas in.

Visa dagar känner jag mindre symtom och andra dagar känner jag alla ovan.

När jag ligger ner och tar ett djupt andetag så knakar det till i nacken och i övre ryggen väldigt ofta. Det gör inte ont. Det knakar även till i nacken när jag vrider den. Inte heller detta gör ont.

Någon som känner igen sig i detta? Har varit hos en naprapat och han knäckte till mig lite men tycker bara att jag fått mer ont efter detta. Skall dit igen under nästa vecka.

Tacksam för svar.

Mvh,
Tunga Vikter
Tunga Vikter är inte uppkopplad   Svara med citat