Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-08, 00:46   #9
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Precis, det är supersvårt.

Gå till psykolog är nog ett bra steg, du behöver inte ta piller om du inte vill.

Att börja plugga brukar man få nya vänner av (oavsett hur gammal man är), men jag anser att det är väldigt dumt att plugga bara av den anledningen, så jag vill inte råda dig till det, för den sakens skull.

Men gå med i en idrottsförening. Antar att du är träningsintresserad eftersom du är medlem här. Om det så bara är dart.

Så, psykolog och idrottsförening, nu har du två första steg du kan ta. Se det här som en lång resa som kommer kräva många bakslag, vänner skaffar man inte i en handvändning (jag vet, vissa gör det, men du och jag gör inte det, vi måste jobba för det).
Jo jag gymar, men det är inte så socialt tycker jag, de flesta människor verkar vilja vara för sig själv när de gymmar, eller så kommer de med några kompisar sen tidigare bara.

fattar inte hur vissa kan skaffa vänner så enkelt, min morbror skaffar nya vänner hela tiden och han är 55+. Men han är mekaniker och kan allt om bilar, samt så fiskar och jagar han så det är enkelt för han att relatera till män. Jag gör inget av det, jag har heller inte massa grymma historier att dela med mig av och desto längre fram man kommer, desto värre blir det, för folk i ens egna åldersgrupp samlar på sig erfarenhet och historier medans man själv står och stampar och sitter hemma i sin ensamma lägenhet vid all ledig tid.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat