Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-05, 19:44   #181
Musique
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 147
Har en fråga angående cardio i samband med högfrekvent träning.

Tränar i syfte att bli en bättre roddare, samt att öka i muskelmassa/styrka. Prioritet är dock min rodd. I nuläget lägger jag roddträningen i samband med styrketräningen, innan passet närmare bestämt. 30-60 minuters roddträning i form av intervaller och distans. Vissa distanspass är lättare rodd medan de flesta intervallpass är intensiva och kräver nära på maxansträngning.

Direkt efter rodden tränar jag ca 60 min styrketräningen i form av följande program


och min fråga är om den relativt hårda roddträningen i samband med styrketräningen innebär för mycket volym/belastning totalt sett? Har tränat såhär i ungefär en vecka och det har känts vördigt bra hittills. Roddträningen har inte påverkat min styrketräning negativt. Har bland annat funnit den här och naiv som jag är så utgår jag ifrån att min träning, mot bakgrund av nämnda studie, inte bör vara ett problem?

(Har gjort vissa ändringar från originalschemat på grund av en skada. Övningar varierar mellan passen men helheten är den samma. Kan lägga till ytterligare isolationsövningar i form av hanteflies, facepulls etc om jag har energi och tid. )

Hoppas någon kan komma med en tanke om mitt upplägg.
Musique är inte uppkopplad   Svara med citat