Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-12, 15:55   #15538
Ljuvligt
Registered User
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Att bättre tyda intentioner från killkompisar och undvika umgänge i de fall där intention är att ligga.



Om "alla killkompisar" har intentionen att ligga så, ja.

Andra ytterligheten är följande: "Här, varsågod, bjud över min tjej på en kväll där ni badar, masserar varandra med lavendelolja, tända ljus, rökelse, ett glas vin, hon kan sova över där också. Det är ok för jag vet ju att hon har en egen vilja trots allt."

Vad fan, vi är människor. Alla kan göra fel. Det känns dumt att sätta sig i situationer från första början som kan leda till fel. Det tycker jag visar på bristande respekt. Eller att man är väldigt naiv.
Nu vet jag inte vilka kvinnor som män här har erfarenhet ifrån, men vad jag märkt är att det sällan fungerar att umgås med någon som vill mer än den andre. Varför sådana "vänskaper"/relationer ofta rinner ut i sanden. Jag har väl därför svårt att se vart ett problem ska kunna uppstå (givetvis finns det undantag där känslor kan växa fram i en vänskap senare och att en sådan situation därför kan uppstå). Men jag tycker inte om att det generaliseras över att vi kvinnor i allmänhet ska ha någon nedsatt förmåga i att klara av att tolka mäns intentioner och att pojkvännen är något levande facit för killkompisars potentiella dito.
Ljuvligt är inte uppkopplad