Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-07, 14:48   #108
Qudatullah Jamal
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 236
Citat:
Ursprungligen postat av killenigrillen Visa inlägg
1 person = alla?

Sluta gnälla och gör något åt det säger jag, vilket den här killen verkar göra. Han exponerar orättvisorna i lön för sjukgymnaster genom att gå ut med det i pressen. Good for him och för oss andra sjukgymnaster förhoppningsvis.

Sedan att han (1 person) inte kände till denna situation innan får han stå för, inte alla vi andra sjukgymnaster.

Du drar slutsatsen att många (alla?) som väljer att plugga till sjukgymnast inte har koll på lönerna genom den artikeln? Skulle du dra slutsatsen att många (alla?) som väljer att läsa till läkare inte har koll på att man kanske får se döda människor när man jobbar som läkare om 1 läkare skulle gå ut i en intervju och säga så? Eller skulle du tänka att den personen hör till en väldigt liten grupp?
Suck... Föreslår att du läser tråden om du är intresserad av mina synpunkter då jag ogillar att behöva upprepa mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Visst är det tråkigt när yrken som anses mer viktiga än andra värderas mindre lönemässigt. Men det är så världen ser ut, är du en väldigt duktig privatpraktiserande sjukgymnast med egen klinik är du nog inte så dåligt ställd ekonomiskt iallafall. Allt handlar om ju närmre man är pengarna i sitt yrke, hur duktig man är på det man gör och vad man personligen själv vill arbeta med
Kanske det men problemet verkar ju just vara att det är svårt att kunna få den där egna kliniken att börja rulla.
Qudatullah Jamal är inte uppkopplad   Svara med citat