Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-06, 14:20   #30
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-05-06
Tid: 11:15 - 12:15
Plats: LAK

Knäböj

5x40, 5x50, 5x55, 5x60
5x70, 5x70, 5x70, 5x70, 5x70

Jag gick in i arbetseten med väldigt stor respekt. 70 kg kändes som en stor vikt, dels för att det är ett jämt tiotal men även för att förra böjen gick riktigt tungt. Idag så var det bara första och andra set som var "lätt" sen var det pannben hela vägen. Det var väldigt knöliga lyft över lag och det visade sig främst i ryggen och benen. I vändningen så ville ryggen inte riktigt hålla sig i rätt läge. Det kände inte under lyften men nu är jag lite öm. Eventuellt så blir det bättre om jag inte har ett fullt lika extremt djup. Jag fick kommentarer om att det kanske var onödigt djupt ibland.

Militärpress
5x25, 5x25, 5x30 5x30
5x35, 5x35, 5x35, 5x35, 3x35

Jag hade stor revanschlust efter att ha missat vikten i måndags och det var en enorm skillnad på styrkan. I måndags så missade jag redan i set två men här var det först i sista set som vikten blev mig övermäktig. Men det var i alla fall en rejäl miss, jag kom inte ens över ögonhöjd.

Marklyft
5x40, 5x50, 5x60, 5x65
5x70

Den tunga känsla från i måndags var som bortblåst och vikterna flög upp. Nåja, kom upp i alla fall och med god marginal. Experimenterade med lite bredare stil och olika fotställning. Det gav resultat och jag kände mig mycket stabilare. Avslutade med barhold.

Latsdrag
5x40, 5x45, 5x50
5x55, 5x55, 4x55, 3x55, 4x55

En viss förbättring, ett rep mer total. Det blir en lite deload till nästa gång. Får se när det blir läge att börja göra chinups och pullups. Pullups kan jag inte göra ännu men vad chinups gäller så klarar jag några fula singlar på en bra dag.

Kommentarer
Fortfarande lite sliten från helgen eller så är det blodgivningen som spökar. Min misshandlade vänsterhand och framför allt tummen är till besvär. Synd att ett träningspass faller bort nästa vecka men att redovisa exjobbet är oändligt mycket viktigare. En kväll i badtunna med goda vänner blir en bra form av återhämtning.
___________
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat