Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-08, 13:37   #19
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 522
Varmt och svettigt.

Söndagar är alltid lugnt på ÖKK. Jag trodde det skulle vara öde en varm dag men det var lagom mycket folk.

Knäböj fram. 90 kg 6 rep. 100 kg 5 rep och tre set med 4 rep. Utvecklar fortfarande tekninken. Är nöjd och när rejält djupt i botten utan att rumpan rör sig bakåt och axlarna tippar framåt. Belastningen är säkert 10 - 15 kg lättare än tidigare men det kan jag leva med.

Liggande hacklift i Nordicmaskin. 4 set. En kul maskin att köra där belastningen följer styrkekurvan rätt bra.

Benpress. 8 rep på 180 kg. Två set med 5 rep på 200 kg och avslutar med 10 rep på 180 kg.

Breda knäböj. 10 rep på 60 kg, 6 rep på 90 kg och 6 rep på 100 kg.
Breda knäböj innebär att hälarna placeras utanför lårbenet. Normalt står jag med hälarna under höftkulorna vilket, enligt mig, ger bättre kontakt på framsida lår.
Förvånansvärt bra rörelse och djup Övningen blir mycket lik mina benpressar där jag placerar fötterna längs ned och ytterst på plattan.
Bäst att undersöka ifall övningen blir bra i skarpt läge. Jag får köra brett nästa knäböjningspass med Klo.

Sittande lårcurl 4 set.
Stående lårcurl 3 set
Stiffleg med hantlar. 10 rep 45 kgs hantlar, 6 rep 55 kgs hantlar och 5 rep 60 kg hantlar.
Bellyback 15 rep.

Crunches 3 set och hängande benlyft 2 set.

Många set och mycket arbete under effiktiva 75 minuter.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat