Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-12, 06:09   #1366
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Ni som ligger runt kaloribalans eller siktar på att göra det och vill långsiktigt hålla sig runt den vikt ni är på nu, hur tänker ni kring oplanerade överätningar, aka när kosten skiter sig? Kompenserar ni, räknar ni kalorier/inte, ignorerar ni det och ser det som en glykogenpåfyllning/laddning inför extra träning?

Exempel är t.ex igår, kom hem kl 4 på morgonen från jobbet (kunde lika gärna varit någon fest), väldigt trött men inte så hungrig dock, men tryckte i mig en halv brödlimpa med honung och marmelad innan läggdags. Ca 1000 kcals överskott.

Jag kan inte låta bli att det här "kompensations-tänket" börjar, dvs att jag måste kompensera för överskottet med någon eller några dagars kaloriräkning. Det har satt mig i något av en ond cirkel då sånahära spontanta överätningar händer typ 1 gång om veckan. Blir jojo-bantning.

Jag vill ligga runt den vikt jag är på nu. Visst det bästa skulle vara att förändra miljön, inte ha lättäten och aptitlig skit hemma när man har som minst viljestyrka men inte så lätt när man bor hemma.
Jag siktar alltid en vanlig dag någrahundra kcal lägre än balans
Så har man alltid lite tillgodo om det bjuds på vin eller nåt annat nån kväll
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat