Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-05, 16:03   #7
Enkaffeosnus
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Teslamodel3 Visa inlägg
Tänkte inte skriva mer idag men tror jag kan hjälpa dig lite iaf. Vi väger nästan samma. Jag är 185cm och 90kg, men 12% bf. Vilkten är alltså ointressant. Kolla här ditt bodyfat och fokusera på midjemåttet.

https://www.styrkelabbet.se/kalkylat...sfett-procent/

Jag hade justerat kosten. Om du är i balans på 2500kcal, lägg dig lite under det säg 2250kcal. Tänk dig 40% kolhydrat, 40% protein och 20% fett. I ditt fall öka proteinet och dra ner på fettet, eller iaf ned med fettet och fyll upp med kolhydrater. Bort med korv, fläskfärs och fet mat och öka upp lövbiff, nötfärs osv. Du skall inte behöva något kosttillskott i form av proteinpulver, det är bara trams om du inte tränas på en rejält hög nivå.

Du vill ju främst få bort magen, fettet. Att då äta 120gram fett per dag och gömma det bakom att det är ju nötter. Då är man en nöt

Av dina bilder att döma så tränar du ingenting, börja med det och fokusera på midjemåttet i kombination med mat som är magrare så kommer det ge resultat. Mer muskler och magen kommer försvinna på samma vikt. Strunta i vågen

Jag hade börjat träningen med 12-16reps och 3-5set och kort set-vila för att hålla pulsen och förbränningen uppe. Fokusera på rörelsen och gör övningen strikt som en robot. 5reps i 3 set är inget för en nybörjare i min mening. Skaderisken är hög pga ovana i utförande och ovana hos kroppen. Alltid 12-16reps och du kommer växa rejält. Den dagen du har samlat på dig muskelmassa så kan du träna den till att bli stark genom att köra färre reps. Den dagen den sorgen hehe.
Oj tack som fan för all info! Ska absolut justera om makros och testa!
Enkaffeosnus är inte uppkopplad   Svara med citat