Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-05, 14:41   #5
Enkaffeosnus
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Lawliet Visa inlägg
Ja sålänge du inte har något problem med själva magen som gör att den är uppblåst/utspänd eller liknande, så finns det inget annat sätt att bli av med fettet som lagras kring organen i buken, samt det som ligger på utsidan av dina magmuskler, förutom att just fortsätta gå ner i fett%.
Du säger att magen känns som en spänd ballong? Är det endast fett så ska den inte kännas så. Har du någon intolerans som ställer till det för magen?

Det är rätt så genetiskt vart du kommer tappa fett sist. Själv får jag snabbt en relativt smal midja, men jag har alltid en liten mängd fett som envisas med att täcka mina nedersta magrutor, och är bland de absolut sista ställen där fetter försvinner.
Men sålänge du inte har några extrema ambitioner, så ska du se att din mage kommer se bättre ut bara du fortsätter minska i fett och öka i muskler.

Och bra jobbat än så länge med din viktnedgång. Och fortsätt definitivt med styrketräning. Det kommer ge dig den kroppsform som de flesta anser önskvärt.
Tack för svar! Jag minns att vissa proteinpulver jag provat tidigare har gjort mig illamående och lite risig i magen en tid efter, så det är nog värt att kolla om jag är känslig för laktos eller liknande. Såg att Whey-100 hade bättre värden överlag än 80 så det skadar ju inte att testa det och se hur magen svarar.
Enkaffeosnus är inte uppkopplad   Svara med citat