Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-30, 00:12   #179
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag är bara fundersam hur ett halverat kaloriintag och halverat proteinintag, över tid, kan vara den nya trenden folk hoppar på, när det i många år har varit ett bra recept för att tappa muskler genom för stort underskott och för litet proteinintag. Jag har svårt att tro att det på lång sikt skulle vara bättre än ett moderat underskott och högt proteinintag (ja, jag har läst artikeln...).

Det här känns, för att använda Slartibartfasts ord, som en ny Apan Nicklas.

Att däremot överäta (nästan) ikapp på ätardagen med både kalorier och protein är ju en annan sak.
Totalt halverat jämfört med en viktminskningsdiet är nog väldigt svårt att uppnå vid "fritt ätande", då skulle man nöja sig med knappa 2000 kcal varannan dag - man skulle fullkomligt rasa i vikt och må skit och vara vansinnigt hungrig efter en vecka eller så. Det som händer är snarare att man inte riktigt lyckas få i sig 48 timmars kalorier under 24 timmars ätande, och därmed hamnar på ett knappt energiunderskott över tid. Min vikt har t.ex inte rasat under den ca månad jag testat detta, den har gått väldigt långsamt nedåt.
Och varför man testar detta, undrar du? Lockelsen är ju att kunna gå ned i vikt utan att man ska behöva tänka på vad man äter varenda jävla dag och slippa vara hungrig varenda jävla dag under processen och därefter slippa gå upp varenda jävla kilo på en månad bara för att man är så trött på att vara så jävla hungrig och för att man inte kunnat äta det man varit sugen på.
Lockelsen för mig har inte varit att jag på något magiskt sätt plötsligt ska packa på mig 10 kg muskler på kaloriunderskott (läser man trådarna om detta kan man få intrycket av att vissa tror att det är det som kommer att hända, men det är ingen som har påstått att så är fallet).
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat