Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-29, 20:53   #177
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jo, jag är med på de tankarna. Men helt plötsligt är det ingen som pratar om att proteinintaget är viktigt för muskelbyggnad längre, och dessutom inte heller på kaloriunderskott (vilket det verkar bli över tid): Hur kan det vara gynnsamt för muskeluppbyggnaden att halvera proteinintaget?

Om man äter varannandagsfasta för andra orsaker (hälsoskäl, viktnedgång, kontroll av kalorier) så är det ju en sak, för maximal muskeluppbyggnad och hälsa går ju väldigt sällan hand i hand, men jag blir ibland förvånad över hur vissa trender går och blir stora utan att detta adresseras, särskilt på ett träningsforum.
Jag tror knappast att muskelbyggandet maximeras av att inte äta under ganska långa perioder. Men å andra sidan så är varannan dag på kaloribalans eller en bit över balans - om man ställer det mot kroniskt underskott så kan man iaf spekulera kring vad som egentligen är bäst för mucklerna... det KÄNNS ju åtminstone bättre att kunna äta sig mätt och normalt.
Proteinintaget kan ju utan problem hållas på ungefär samma nivå som 2 dagar av en normal viktminskningsdiet över ett mål på kvällen och fritt ätande varannan dag - om man nu är orolig över den saken.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat