Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-28, 12:53   #11120
blexene
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 39
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Jag har inte vågat mig på dessa efter att liknande vegetariska alternativ (t.ex. pulled oats, pulled vego, etc.) alltid blir så jävla torrt om man inte tillsätter massor av fett eller sås.
Jag du hade rätt. Jag testade Strimlor. Visst, de är "naturella" men de smakar i princip ingenting heller. Det är som att äta plast. Jag kryddade med kebabkrydda och la in de i ugnen 10 min. Jag tvivlar pull är så mycket bättre.
Jag blev tvungen att slänga det. Jag är inte ens en som tycker att mat smakar skit om jag inte får en orgasm.

Det kanske går de äta om man marinerar och/eller massor med sås/fett som sagt. Men det orkar jag inte med. Jag gör enkla måltider. Kokta grönsaker, kvarg och stekt protein.

Jag håller mig nog till sojaprotein. Soja tycker jag har en god smak även naturellt. T.ex. torra sojabitar är det bara att koka, och steka/ugn med lite kryddor. De är t.o.m. goda nog att bara äta torra.

Sojamjöl är också gott. Det smakar lite som jordnötssmör. Så det är en del av mitt sojamål när jag inte orkar laga mat.

Sojamjöl, 250 g
Mjölk, 2 dl
Lättströ, 1.5-2 dl
ProPud choklad 500 g
Det fungerar utan PP och kräver då ~4.5 dl mjölk, men mycket godare med PP.

Senast redigerad av blexene den 2019-01-28 klockan 12:56.
blexene är inte uppkopplad   Svara med citat