Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-05, 15:13   #12
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Idag blev det äntligen träning. Jag har inte tränat sedan den 1:a Januari men det känns som en evighet märkligt nog. Det fick bli ett litet plojpass då tid inte riktigt fanns till. Jag hann inte ens med att löpträna 2x500 meter (men bänkpress hann jag tydligen med )

Bänkpress uppvärmning:
10x20kg @ 2 set
5x60kg med stopp @ 3 set
5x80kg med stopp @ 3 set
3x90kg med stopp @ 2 set
3x100kg
140kg utlyft @ 10 sekunder
Har lite osköna känningar i armvecket efter en slitsam vecka på jobbet och all vikt kändes riktigt tung idag. Ingen jättehög motivation men det fick bära eller brista.

Bänkpress:
13x110kg
10x110kg
Aldrig tidigare har jag klarat av 13 reps på den här vikten eller ens varit i närheten av det Jag saknar för övrigt rörligheten att ens vara i närheten av att få i mina hälar i backen och jag försöker att hålla belastningen på skuldrorna och fötterna, och ta bort belastningen på rumpan/höften då ett högre tryck där gör ont.



Militärpress:
10x20kg
10x40kg
10x50kg
10x60kg
Även här kändes det mesta tungt, men det fick bli en kort och snabb genomkörare bara. Det kändes lite oseriöst men tiden bara rann iväg.

Cable flyes:
15x34kg
12x34kg
5x34kg
Utfört med väldigt kort vila, med otrevligt jobbig kontakt och händerna möttes betydligt längre ner än vid ett vanligt utförande. Det tar mer på brösten och mindre på axlarna.

Hantellyft åt sidan:
20x12,5kg @ 2 set
Kördes mest för för att det är roligt att se när axlarna blir så jävla stora jämfört med hur de är annars



Eventuellt kör jag lite cardio ikväll för den goda sakens skull. Antingen försiktig löpträning eller 4x4-intervaller på SkiErg.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat